Wednesday, March 30, 2011

Hasil Nurkilan (2)

Erti Sahabat

Kata orang,persahabatan itu indah,,setiap insan memerlukan kawan..dan didunia ini terdapat pelbagai jenis kawan..
Ada kawan karib,ada kawan baik,ada kawan rapat..gelaran ini diberikan kerana sang sahabat beranggapan bahawa kawannya itu seorang yang memahami,sentiasa ada bersama tetapi betulkah mereka itu begitu memahami diri kita??
Kadang-kadang,mereka ada diwaktu senang..dan tidak diwaktu susah tetapi ada juga yang bersama di waktu susah tetapi hatinya tisak henti-henti merunggut..adakah menjadi beban jika bersama dengan kawan yang sedang menghadapi masaalah…Ketika mereka menghadapi mesaalah,mereka sangat memerlukan seorang kawan yang akan menemaninya..memberi semangat kepadanya dan selalu berada disampingnya..namun jika mendapat sahabat yang hanya mampu bersama kita diwaktu senang..tidakkah sedih?? Bagaimana jika kita berada ditempatnya.Memang benarlah…mencari seorang sahabat umpama mencari sebutir permata di timbunan kaca.begitu ramai insan didunia ini sanggup menjadi kawan kita..tetapi berapa ramaikah kawan kita yang sanggup berkorban dan menangis kerana kita????
Dan bagaimanakah aku dimata sahabatku…adakah aku hanya seorang kawan tidak kira diwaktu senang atau susah dan sanggup pula menangis dan berkorban kerananya atau aku hanyalah seorang kawan yang ingin berkawan kerana bimbang diriku kesunyian tanpa insan yang bergelar teman?????

Hasil nurkilan yun eyunnie

3 comments:

  1. FUHYOOOOOOOO....!!!! caya lah.....suke..suke..suke..hebat erk ko bmadah mmg ade pluang nk jd pnulis novel nie beb.... yup mmg susah nk cari teman di wktu kite dlm keadaan brmslah....tp lbh pedih pd mreka yg lngsug x mhrgai shbt yg sedia ada.

    ReplyDelete
  2. huhu..tq..truskan menyokong aq..manelah tahu makin byak idea yang dtg kat pale ni hah...ekek...
    ko doakan lah aq..smoga aq leyy jadi penulis novel ea..huhuh..

    ReplyDelete
  3. urmmmm....pnulis novel konon....suh wat satu x nk.....cm ner nk jd pnlis novel.....lalala

    ReplyDelete