Friday, May 20, 2011

bOrAK pETanG!!


Okey..sekarang ni yun nak bincangkan satu topic dekat  korang semua.
Korang penah terfikir tak dengan cara panggilan kita kepada seseorang???
Maksud yun.kenapa bile kite bercakap dengan kawan kita,kita menggunakan bahasa “aku” dan “kau”...dan kenapa bila kita bercakap dengan kekasih kita.kita menggunakan perkataan “saya”, “awak”..(tak termasuk dengan panggilan “pa~ma”,”abg~ayg” dan sebagainya.ekekeke)
Hurmmm cube fikirkan...
bile kita bahasakan diri kita “kau” dan “aku” dengan kawan kita,kite bebas untuk berbual  apa saje dengannya,.kadang-kadang,hmpir setiap masalah kite bincangkan sebab kite sendiri selesa dengan panggilan cam gitu..bagaikan tiada halangan untuk kite bercerita.bukankah perkataan “aku” dan “kau” tu sangat rapat???so.bile persahabatan itu dinaik tarafkan.kenapa panggil “saya” dan “awak” pulak???bukankerr perkataan “saya” dan “awak” tuhh membuatkan satu jurang dalam sesebuah ikatan.???
Hurmmm perkataan “saya” dan “awak” tuhh hanya sesuai bila kita baru je kenal dengan die......bukankah begitu?
Bukankah kekasih kite tuhh sepatutnya menjadi orang yang terapat dalam diri kita??kenapa kita x panggil die dengan perkataan “aku” dan “kau” dengan kekasih kite??
Mungkin sebab perkataan “aku” dan “kau” tu x sesuai untuk kekasih sebab perkataan itu terlalu keras untuk kite bahas bersama kekasih??macam tuh ke???
So.kemukakanlah pandangan korang kat sini,sebb setiap orang mempunyai pandangan yang berbeza2...huhuh..tq..peace!!

4 comments:

  1. tp...klau jarang guna pktaan "aku" "kau" lak camne...blh dikira ng jari..kurang dpd 10 org je yg pnh guna ganti diri tu..huhu..

    ReplyDelete
  2. okeyys....ehh sat...yang jarang guna perkataan tuh untuk seorang kawan ka?? atau seorang kekasih ka??

    ReplyDelete
  3. kwn..hee...kekasih lg la xde..klo ade pn xgne gk..ngee

    ReplyDelete
  4. huhuh...tah la naurah....kikikikiki

    ReplyDelete